علائم عفونت مثانه چیست؟

عفونت مثانه، التهاب ناگهانی مثانه است که بیشتر اوقات علت آن عفونی و میکروبی می‌باشد. درمان عفونت مثانه چون به علت میکروب در بدن می باشد، داروی خوراکی آنتی بیوتیک است.


عفونت مثانه چیست؟

عفونت ادراری (uti) تلقی می‌گردد. عارضه بعضی داروها یا عکس‌العمل به بعضی داروها می‌تواند علت آن باشد. عفونت مثانه بیشتر به علت کوتاه بودن مجرا در خانم‌ها اتفاق می‌افتد. میکروبی که به طور شایع باعث این بیماری می‌شود، اشرشیا کلی (Ecoli) نام دارد.

درمان این بیماری چون به علت میکروب در بدن می باشد، داروی خوراکی آنتی بیوتیک است. در مواقعی که التهاب یا سیستیت مثانه بدون دخالت میکروب به وجود می‌آید، تصمیم‌گیری درمان بر اساس علت‌های زمینه‌ای در بیمار صورت می گیرد. علائم عفونت مثانه به طور ناگهانی ظاهر می‌شود و معمولا ناراحت کننده و آزاردهنده است.

علائم عفونت مثانه

  • تمایل به تخلیه ادرار با عجله و سریع، حتی در زمانی که مثانه خالی از ادرار می‌باشد و به آن URGENCY می‌گویند.
  • احساس درد و سوزش ادرار تحت عنوان DYSURIA
  • ادرار بسیار بدبو
  • ادرار کدر
  • احساس یا فشار، پری مثانه، اسپاسم و درد در پشت و شکم
  • تب بسیار پایین (low grade fever)
  • وجود خون در ادرار

سیستم دستگاه ادراری شامل: کلیه‌ها، حالب‌‌‌ها، مثانه و مجرا می‌باشد.

نقش و وظیفه کلیه‌ها گرفتن مواد زائد خون و ورود آنها به داخل ادرار است، سپس ادرار از حالب‌ها وارد مثانه شده، وقتی ادرار در مثانه ذخیره شد و ذخیره ادرار به حدی رسید که فرد احساس ادرار کردن پیدا کرد، مغز دستور انقباض مثانه و خروج ادرار از مجرا را صادر می‌کند.

شایع ترین علت های عفونت مثانه

شایع‌ترین علت عفونت مثانه میکروب عفونی می‌باشد و باکتری ایجاد کننده آن اشرشیاکلی می‌باشد. وقتی میکروب یا باکتری از راه مجرا وارد مثانه شد، به جدار مثانه می‌چسبد و شروع به تکثیر نموده و تعداد آن زیاد می‌شود و این موجب التهاب بافت پوشاننده مثانه می‌شود و گاهی ممکن است عفونت مثانه کلیه را گرفتار کند. اگر چه شایع‌ترین و رایج‌ترین عفونت مثانه، عفونت‌ها می‌باشد، چندین فاکتور مساعدکننده عفونت مثانه باعث التهاب مثانه می‌شوند که شامل:

1- بعضی داروها مثل سنیکلوفسفاماید

3- اشعه درمانی لگن

4- استفاده طولانی مدت از سوند در مجرا

5- حساسیت به بعضی ترکیبات مثل ژل‌ها یا محلول‌ها در ناحیه تناسلی

6- عوارض بعضی بیماری‌های پزشکی مثل دیابت، سنگ‌های کلیه و بزرگی بزرگی پروستات.

هر زن در طول زندگی خود یکبار به این بیماری مبتلا می‌شود.

دلایل موثر در ایجاد عفونت مثانه

عوامل و ریسک فاکتورهای موثر در ایجاد عفونت مثانه شامل موارد ذیل می‌باشند. بنابراین این عوامل شانس ابتلا به این بیماری را زیادتر می‌کند.

  • فعالیت جنسی متعدد
  • عمل جراحی سیستم دستگاه ادراری
  • سوند فولی مجرا به مدت طولانی
  • حاملگی
  • دیابت
  • وضعیتی که سیستم دفاعی بدن را مختل کند نظیر HIV
  • استفاده از داروهای ضد میکروب (آنتی بیوتیک) به مدت طولانی
  • بزرگی پروستات
  • سنگ کلیه
  • اختلالات و ناهنجاری‌های مادرزادی موقع تولد
  • یائسگی، چون در یائسگی هورمون استروژن کاهش می‌یابد و باعث تغییراتی در سیستم دستگاه ادراری شده و مستعد به عفونت می‌شود.

درمان عفونت مثانه

تشخیص عفونت مثانه

پزشک در مورد علائم و شرایط پزشکی شما سوال می‌کند. شروع علائم عفونت مثانه باید دقیقا گفته شود و هر چیزی که باعث بدتر شدن آن شده باید به پزشک گفته شود. اگر چنانچه حامله هستید یا دارویی مصرف می‌کنید ذکر شود. آزمایشات لازم برای تشخیص، آزمایش کامل ادرار برای وجود خون در آزمایش و کشت ادرار برای تایید عفونت باید انجام شود.

برای بررسی التهاب مثانه و دیدن سطح مخاط مثانه سیستوسکوپی باید انجام شود. سونوگرافی به منظور وجود التهاب و یا عوامل دیگری در مثانه که  باعث عفونت مثانه شده باید صورت گیرد.

آیا دیورتیکول مثانه خطرناک است؟

درمان عفونت مثانه

درمان عفونت مثانه استفاده و تجویز داروی ضد میکروب (آنتی بیوتیک) به مدت 3 تا 10 روز می‌باشد. معمولا 1 تا 3 روز بعد از مصرف دارو، علائم عفونت مثانه از بین می‌رود ولی باید دارو در تمام دوره 3 تا 10 روزه مصرف شود. باید اطمینان خاطر پیدا کرد که عفونت کاملا ریشه‌کن شده و عود نمی‌کند، لذا دو روز بعد از اتمام دارو، مجددا آزمایش کشت ادرار برای تایید از بین رفتن عفونت انجام شود.

برای برطرف کردن سوزش ادرار، استفاده از داروی فنازوپیریدین بلامانع می‌باشد که به مدت دو روز باید تجویز شود. برای راحت شدن از علائم این بیماری تا زمانی که دارو اثر خود را نمایان کند، باید مایعات فراوان خورده شود و در آب گرم نشسته شود، گذاشتن پارچه گرم روی شکم کمک کننده است و‌ از خوردن کافئین، نوشابه‌های اسیدی، غذاهای تند و الکل خودداری شود.

بیشتر این بیماران با یک دوره درمان با دارو بهبود می‌یابند ولی چنانچه علائم عفونت کلیه ظاهر شد، مجددا باید مراجعه صورت گیرد. علائم عفونت کلیه، شامل تب و لرز، درد پهلو، تهوع و استفراغ می‌باشد.

بیشتر این بیماران با دارو بهبود می‌یابند. عفونت کلیه بسیار نادر است مگر این که درمان عفونت مثانه انجام نشده باشد. زنانی که قاعدگی آنها قطع شده یا سیستم دفاعی ناحیه تناسلی(ژنیتال) آنها از بین رفته یا کاهش یافته باشد و یا بیماری زمینه‌ای مثل دیابت و سنگ کلیه داشته باشند بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

درمان عفونت ادراری در زنان با مترونیدازول

به نظر شما بهترین دارو برای عفونت ادراری در زنان چیست؟

هرکسی ممکن است دچار عفونت مثانه شود، اما زنان بیشتر از مردان مستعد هستند. مجرای ادراری زنان نسبت به مردان به راست روده نزدیک تر است. این بدین معنی است که باکتری مسافت کوتاه تری را باید طی کند.

مترونیدازول یک آنتی بیوتیک پر مصرف است که در درمان عفونت ادراری و پیشگیری عفونت های متنوعی که عامل بیماری زای آنها یک باکتری بی هوازی یا پروتوزوآ باشد تجویز می شود.

این باکتری ها معمولاً در فضای داخلی و بسته ی بدن که اکسیژن وجود ندارد (مانند لثه، حفره لگنی و شکمی مانند روده ها) ایجاد عفونت می کنند.

قرص عفونت ادراری | عوارض و نحوه مصرف

جلوگیری از عفونت مثانه

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت مثانه فرد باید چند نکته را رعایت کند، خوردن مایعات فراوان، تخلیه ادرار زودتر انجام شود. رعایت بهداشت شخصی، حمام روزانه و تمیز کردن ناحیه تناسلی(ژنیتال) خارجی هر روز.

دلایل عفونت ادراری در مردان

با افزایش سن خطر ابتلا به عفونت ادراری افزایش می‌یابد، مخصوصاً پس از 50 سالگی که در مردان با سنین بالا ناشی از باکتری خاصی به نام اشریشیا کولی است، که بطور طبیعی در بدن یافت می‌شود. عفونت ادراری در مردان با سنین پایین معمولاً بر اثر بیمای های مراقبتی رخ می‌دهد. عفونت ادراری به علت وجود باکتری ایجاد می‌شود و هنگامی که باکتری از طریق مجرای پیشاب به مجرای ادراری وارد می‌شود و شروع به تکثیر یافتن می‌کند و شخص به عفونت ادراری مبتلا می شود.

علائم عفونت ادراری در مردان

علائمی که در برخی از موارد بروز می‌کنند عبارتند از:

  • درد همراه با تخلیه ادرار
  • تکرر ادرار
  • عدم توانایی در ادرار کردن
  • جریان ادرار ضعیف یا نشت ادرار
  • احساس نیاز فوری برای تخلیه ادرار
  • خارج شدن مقدار کمی ادرار در هر بار تخلیه
  • وجود خون در ادرار

 

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

دکتر هوشنگ قوامی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان در تهران

  • تصویر کاربر فاطمه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    سلام من سوزش شدید در ناحیه ژنیتال دارم تنها سوزش ، و وقتی ادرار میکنم ی لحظه ی درد و سوزش شدیدی احساس میکنم و بعد برطرف میشه ، اما سوزش خفیف یا متوسط واژن همچنان ادامه داره گاهی روزا قطع میشه و دوباره شروع میشه٫ گاهی احساس تخلیه شدید و سریع ادرار دارم درحالی ک ادرار کمی داخل مثانه ام بود! ٫ پارسال ی دکترزنان مراجعه کردم گفت یکم عفونت باکتری واژن دارم و ی دکتر دیگه گفت عفونت مثانه دارم و قرص مترونید ازول بهم دادن و چندروز مصرف کردم و حدود یک سال تقریبا مشکلی نداشتم اما الان دوباره مشکلم برگشته ٫ میخواستم ببینم قرص مترونیدازول مصرف کنم ؟ به چه صورت و چند روز ؟. یادم نمیاد پارسال چندروزمصرف کردم فک کنم دوهفته اگه اشتباه نکنم ممنون از پاسخگوییتون بخاطر کرونا نمیتونم حضوری مراجعه کنم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      • سوزش واژن مربوط به متخصص زنان مي باشد روزي يك عدد قرص ده ميلي گرم وزيكر ده روز ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و هر ٨ ساعت يك عدد قرص فنازومكس ميل كنيد ده روز
  • تصویر کاربر علیرضا سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 430 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر
    من پسری ۱۸ ساله هستم ۴ سال هست که خودارضایی میکنم الان یک ماه هست خودارضایی رو ترک کردم و حدود ۲ سال هست که دچار تکرر و سوزش ادرار شدم ادرارم کامل تخلیه نمیشه در ضمن سونوگرافی و ازمایش ادرار انجام دادم همه چیز طبیعی بوده و بیماری قندی هم ندارم و موقع تخلیه کامل ادرار بعد از چند بار دستشویی رفتن الت تناسلی ام کوچک میشه و سمت راست ان ورم کرده و موقع ادرار سوزش هم دارم هر چی تو دستشویی زور میزنم انگار یه چیزی هست که نمیزاره ادرارم رو کامل تخلیه کنم اقای دکتر بخدا تو این دو سال خیلی اذیت شدم ممنونتون میشم که کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      با سلام روزي يك عدد كپسول امنيك ميل كنيد يك ماه و روزي دو بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسنه شودده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين١٠٠ ميلي استعمال كنيد ده روز          هر بار ١٥ دقيقه

    2. تصویر کاربر علیرضا دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر من بر اثر خودارضایی زیاد با دست الت تناسلی ام پوسته پوسته شده و پوست ختنه گاه کاملا باز شده و یه گره زیر التم در زیر تصویر هم فرستادم براتون بازشده و اون پوست ختنه گاهم کاملا بازه و زیر التم اون تیکه گوشت پف کرده و پوست التم چین و چروک شده نمیدونم واقعا چیکار کنم خیلی ناراحتم کرده
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      به متخصص پوست مراجعه كنيد

    4. تصویر کاربر علیرضا دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر من بر اثر خودارضایی الت تناسلی ام پوسته پوسته شده وزیر الت اون چیز گوشی پف کره و پوست ختنه گاه کامل باز شده خیلی نگرانم کرده پوست ختنه گاه و اون یه گره زیر اون گوشت زیر عکس فرستادم براتون کامل باز شده دیگه نمیدونم چیکار کنم
    5. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      به اورولوژيست مراجعه كنيد

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر آیت سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    سلام،۴۷ سال سن دارم روزه هستم چند روز هست مرتبط روزی ۲۰بار دستشویی می روم،وقتی ادرار می کنم،یک ساعت باید بمانم که مثانه خالی شود،خودم می شویم،وقتی بلند شدم،تا حرکتی بکنم،با کوچکترین فشار خودم کثیم می کنم،درد فشار برای ادرار در آلت تناسلی دارم،می روم دستشویی مقدار کمی ادرار می کنم ،هرکاری می کنم ،احساس دستشوی کردن از من ،دور نمی شود،داخل منزل می شوم دوباره احساس دستشویی دارم می روم دستشویی خودم‌خالی می کنم در پایان هرکاری می کنم مثانه من خالی نمی شود به صورت مقطع آوار می کنم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      روزي يك عدد كپسول امنيك سه ماه ميل كنيد يك ماه و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم يك عدد ده روز ميل كنيد

  • تصویر کاربر الی جمعه ۱۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    با سلام
    مدت پنج ماه است که شوهرم دچار تکرر و سوزش ادرار شدند.آزمایش و کشت ادرار و همچنین سونوگرافی داپلر انجام شده و مشکلی نبوده.داروهای متعدد از جمله :
    1_مترونیدازول و تاوانکس
    2_اوفلاکساسین و اریترومکس و کوتریکسول استفاده کردند البته به مدت تقریباً دو ماه هم نزدیکی نداشتیم ولی داروها اثری نداشت تا اینکه ۳_یک دوره ده روزه قرص ویرابکس استفاده کردند و بهبودی حاصل شد ولی مجدداً بعد از نزدیکی دچار تکرر و سوزش شدند،۴_داکسی سایکلین و سیپروفلوکساسین استفاده کردند ولی چندان تاثیری نداشت و بعد از نزدیکی دوباره علائم عود کرد.البته من هم به عنوان شریک جنسی ایشون آزمایش و کشت ادرار انجام دادم و مشکلی نداشتم ،پاپ اسمیرم عفونت نشان داد و داروهای زیادی استفاده کردم شامل:
    1_آمپول آمیکاسین و قرص مترونیدازول و اوفلاکساسین وکرمهای واژینال
    ۲_ویرابکس
    ۳_فلوکونازول،داکسی سایکلین،مترونیدازول،آمپول آمیکاسین
    ولی بعد از نزدیکی بازهم برای شوهرم مشکل تکرر و سوزش به وجود آمد،به دکتر مراجعه کردم و دکتر فقط به خاطر حساسیت شوهرم تجویز کردند که:
    ۴_شستشو واژن
    ۵_آمپول سفتریاکسون،کپسول فلوکونازول،متروتیدازول و کرمهای واژینال استفاده کردم.بعد از این نسخه آخر نزدیکی نداشتیم که متوجه بشیم آیا باز هم مشکل تکرار میشه یا نه ولی هنوز از آخرین نزدیکی که تقریباً ده روز گذشته هنوز شوهرم تکرر و سوزش را دارند.
    ممنون میشم راهنماییمون کنید که این چه بیماری هستش و آیا من باعث این مشکل هستم و درمان چی هست ؟شوهرم واقعاً عذاب میکشند و دیگه از سکس میترسیم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      بايد سيستوسكوپي كنند

  • تصویر کاربر سلاله جمعه ۱۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    با سلام.خانمی ۳۱ ساله هستم سالیان زیادی هست که مشکل تکرر ادراری دارمدچار خارش مجرای ادراری و قطره قطره آمدن ادرار شده ام بطوریکه دفع ادرارم با زور زدن انجام میشه اونم در چندین مرحله.اکثر اوقات احساس درد در مجرای خود دارم کلیه هام مدام دچار شن میشن و ورم کلیه دارم دو هفته پیش سیستوسکوپی انجام دادم که تنگی مجرای ادراری و همچنین التهاب مثانه تشخیص داده شد اما فقط چند روز بعد دوباره احساس میکنم که تنگی عود کرده و هنگام ادرار کردن زور میزنم و ادرارم بصورت دوشاخه هستش و قطره قطرشب تا صبح چندین بتر دستشویی میرم و در طول روز بیشتر از ۱۰ بار. داروهای تاوانکس،پروترال،باکلوفن،ویسول،ناپروکسن تجویزکردن اما بی تاثیر هستش متاسفانه.همچنین امنیک و ترازوسین هم استفاده کردم که فرقی نکرده خواهشمندم در این خصوص راهنمایی بفرمایین واقعا زندگی برام مشکل شده
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      نوار عصبي مثانه گرفته شود و روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ده روز ميل كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز

  • تصویر کاربر بی شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام
    آقای دکتر برای انجام سونوگرافی از آلت تناسلی به مرکز سونوگرافی رفتم وبعد از تزریق آمپول و انجام سونوگرافی حالت نعوظی که ایجاد شده بود بعداز ۴ ساعت به حالت اولیه برگشت الان آلت تناسلیم ورم کرده و دچار خونمردگی شدیدی در محل تزریق آمپول همراه با کمی درد شده
    الان باید چیکار کنم با این مشکل جدیدی که بوجود آمده؟
    ممنون اگه زودتر پاسخ بدید.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      با سلام نگران نباشيد به مرور زمان ورم خوب مي شود

    2. تصویر کاربر بی شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      ممنون آقای دکتر
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      خواهش مي كنم

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسام جمعه ۱۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان
    مرد هستم ۴۲ سال سن دارم عفونت مجاری اداری دارم عفونت بصورت مایع و بصورت قطرات لخته سفید رنگ از آلت تناسلی بیرون می ریزد
    دوتا بیضه هام بشدت درد می کنند حتی درد بصورت تیر کشیدن هست
    استخوان لگنم هم درد سوزشی دارد
    از ناحیه مقعد احساس خارش دارم به نظرم عفونت به آنجا هم اثر گذاشته
    بعضی موقع ها گوشهایم هم درد میکند
    احساس ضغف یا لرز هم بعضی وقتها دارم
    تکرر ادرار و درد مثانه هم دارم

    داروی مترونیدازول و سفکسیم و گاهاً آزیترومایسین هم مصرف می کنم اما تاثیری در بهبودی ام ندارد

    لطفاً راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      روزي يك عدد قرص تاوانكس ٥٠٠ ميلي يك هفته ميل كنيد و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين ١٠٠ ميلي استعمال كنيد و روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسنه شود ده روز

  • تصویر کاربر Arezo جمعه ۱۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 396 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    اقای دکترچندشب پیش من دسشویی داشتم که تاصبح خودموگرفتم ونرفتم
    ازفردای اون روزهرچی میرم دسشویی احساس میکنم بازم دسشویی دارم -بعدازتخلیه ادرارتاچندثانیه شدیداحس میکنم هنوزدسشویی دارم ولی بعدازچندثانیه خیلی ‌کم میشه
    توطول روز دوساعتی یه باربایدبرم دسشویی
    سوزش خارش دل دردیاهیچ علائم دیگه ای ندارم فقط اینکه همش حس میکنم دسشویی دارم اذیت میکنه منو
    رنگ ادرارم تغییری نکرده بوی بدهم نمیده
    توروخدابگیدچیکارکنم که این حسونداشته باشم ودرمان بشه
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰( 3 سال پیش)

      روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ميل كنيد ده روز

    2. تصویر کاربر Arezo جمعه ۱۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      جواب نمیدین؟؟
    3. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی جمعه ۱۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      روزي يك عدد قرص وزيكر ده ميلي گرم ميل كنيد ده روز و روزي دو بار هر بار.١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 364 مشاهده پرسش
    سلام دکتر طبق عکس سوراخ آلتم خیلی بزرگه حدود یک سانتیمتر طول سوراخه میترسم موقع سکس پارگی ایجاد شه یا اذیت شم
    بنظرتون چیکار کنم؟ قابلیت کوچک‌ شدن سوراخ هست؟ اسم بیماریم چیه؟ در ضمن داخل این سوراخ دوتا سوراخ هست از دوتاش ادرار میاد و ۲۶ ساله هیچ‌مشکلی در ادرار و ارضا شدنو ... نداشتم نداشتم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰( 3 سال پیش)

      با سلام مشكلي ايجاد نمي شود اگر دوست داريد عمل كنيد

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 369 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر.
    من تقریبا یک سال پیش رابطه جنسی مقعدی محافظت نشده داشتم، سوزش ادرار شدید گرفتم، دکتر که رفتم آزمایش کشت ادرار و ادرار برام نوشت،تشخیص دکتر یک نوع عفونت بود ، گفتن سوزاک نیستش. یک دوره قرص تاوانکس و فنازوپریدین مصرف کردم ، تقریبا ۸۰ درصد سوزشم رفع شد، دوباره یک دوره ده روزه فنازوپریدین بهم دادن، الان تقریبا یک سال گذشته سوزشم تقریبا رفع شده ولی موقع ادرار کردن اولین قطره ادرار که میخواد تخلیه بشه نوک آلتم خیلی تیر میکشه و سوزش داره بقیه ادرارم طبیعی هستش و سوزشی ندارم و احساس میکنم یک مقداری راحت ادرار تخلیه نمیشه. دوباره دکتر رفتم برام سنوگرافی کلیه و مثانه و پروستات و مجرا نوشت جواب سنوگرافی همشون نرمال بود. الان یک دوره دو ماهه قرص تاوانکس ۵۰۰، پروستا باریج، باکلوفن ۱۰ و ترازوسین ۲ مصرف کردم ولی کامل خوب نشدم.لطفاً یک راهنمایی اساسی بهم بکنین، خیلی ممنون میشم. در پاسخ تون اگر مشکلم رو بگید و دارویی هم تجویز کنید سپاس گزارم.
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰( 3 سال پیش)

      روزي دو بار هر بار ١٥ دقيقه در أب گرم نشسته شود ده روز و روزي يك عدد شياف ايندومتاسين ١٠٠ ميلي استخمال كنيد ده روز دارو هاي قبلي را هم ميل كنيد

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر دانیال شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 363 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ...بنده می خواستم بدونم که آیا آزمایش اسپرم در خانه به وسیله ی آب صحت داره یا نه?
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      اولین بار است چنین چیزی را میشنوم باید در ازمایشگاه انجام شود و یا در منزل که فورا به ازمایشگاه برسانید
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۷ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 544 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    خانم بنده سه ماه قبل عمل turb مثانه رو پیش آقای دکتر حسین کرمی در بیمارستان نیکان انجام دادند و نتیجه پاتولوژی بعد از برداشتن تومور رو هم پیوست سؤالم خدمت شما فرستادم. بعد از سه ماه و انجام سیستوسکوپی مجدد خوشبختانه تومور عود نکرده ولی آقای دکتر فقز ئو کپسول برای عفونت مثانه تجویز کردند.
    میخواستم نظرتون رو بفرمایید و اینکه آیا نیاز به تزریق bcg در این مرحله دارند یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی شنبه ۹ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      با تشكر گرد يا درجه تومور بالا ميباشد در چنين مواردى توصيه ميشود لام پاتولوژى را از ازمايشگاه بيمارستان بگيريد و برا ى بازديد مجدد توسط يك پاتولوژيست ديگر به ازمايشگاه بيمارستان هاشمى نژاد و نظر اين ازمايشگاه را براى من بفرستيد تا درمان را اعلام كنم،ضمنا تومور يك عدد بوده يا بيشتر و در وسط مثانه بوده يا جانبى
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۷ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مسعود سه شنبه ۲۷ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    با سلام واحترام-بنده 35 سال و متاهل هستم چند سالي هست كه مشكل دارم از اين بابت كه بعد از اتمام ادرار واستبرا در صورت برخورد آلت به شلوار ونشستن چند قطره بي اختيار ادرار خارج ميشود مخصوصا زماني كه ادرار خود را به مدت زيادي نگه داشته يا وقتي كه همراه با مدفوع ميباشد-دومين مشكل در حمام و زير دوش مثانه ام باد كرده ومنقبض ميشود واحساس شديد ادرار ميكنم كه نميدانم كاذب هست يانه-قبلا كشت ادرار وسونوگرفتم و همه چيز نرمال بوده-بعضي ها گفتند التهاب پروستات و يا مثانه عصبي هست-در ضمن سوزش وتكرر ادار هم ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      با تشکر شما بیشتر مشکل فکری و عصبی دارید تا اینکه بیماری خاصی داشته باشید با این حال عمل نزدیکی حتما داشته باشید و ادرار را زودتر تخلیه کنید و روزی دو بار هر بار 15 دقیقه در اب گرم بشینید
    2. تصویر کاربر دکتر هوشنگ قوامی سه شنبه ۲۷ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات